Onze Aanpak
Leiderschap
Leiderschap is o.a. inzicht hebben in communicatie- en gedragspatronen.
Samen met mijn studenten Idea and Innovation Management, Erasmushogeschool Brussel, oefenen we de wetmatigheden van het gedrag op het tapijt van de Roos van Leary.
In de beginfase brengen we de startsituatie in kaart. Een aantal vragen komen aan bod: Wat is de concrete aanleiding van het contact? Hoe zit de situatie in elkaar ? Wie is betrokken ? Is er urgentie ? Hebben de betrokkenen besef van urgentie ?
We analyseren de startsituatie grondig. Zo vermijden we verrassingen achteraf en gaan we efficiënt met eenieders tijd om. We nemen a.h.w. een 'foto' van de bestaande situatie. Dit levert ons meteen de nulmeting van de interventie.
In die fase kijken we naar de toekomst. Wat wil je bereiken ? Voor wie ? Aan welke criteria moet het ontwerp van de interventie beantwoorden? Wanneer ben je tevreden ? Hoe zal je zien dat je de gewenste situatie bereikt hebt ?
Op basis van de informatie die we in stap 1 verzamelden formuleren we nu duidelijke ontwerpeisen, doelen en ambities. We bepalen m.a.w. de randvoorwaarden voor een eerste ontwerp van het plan.
We bespreken samen met onze klant het ontwerp en sturen bij in co-creatie. Eens we consensus bereiken m.b.t. het ontwerp, finaliseren we het plan van aanpak en de strategie. We stellen een eerste voorlopige planning op. Die geeft ons een beeld van de duur van het project, de mijlpalen, de betrokkenen, en de middelen, die nodig zijn om het project te realiseren.
Een project is in essentie een transitie en een leerproces. We begeleiden de uitvoering in visuele, kleine sprints, zonder het einddoel uit het oog te verliezen. Elke sprint levert feedback op van wat wel en niet werkt. We lossen gaandeweg en in co-creatie problemen op en verankeren wat goed is in processen en systemen. We voeren voortgangsmetingen uit om op het goede pad te blijven.
We voeren de eindmeting samen met de betrokkenen uit. We vergelijken de nul- en de eindmeting met elkaar en bespreken het resultaat: is het doel bereikt ? wat zijn de lessons learned en de goede praktijken ? Is de kloof gedicht tussen de begin- en de eindsituatie ?
Groeitraject - PM architecten, RONSE
Wij hielpen Bart en Griet om de interne organisatie van hun architectenkantoor te professionaliseren en schaalbaar te maken voor internationale groei. Daarnaast voerden we een adviesraad in. Zo konden ze beter toekomstige vennoten vormen en aantrekken.
Isabelle en Philip beschikken over een ruime en goed onderbouwde expertise.
Dit is het resultaat van hard werken en blijven leren. We hebben tientallen jaren ervaring en blijven bijscholen om onze expertise te verdiepen en actueel te houden. We integreren beproefde wetenschappelijke inzichten in onze aanpak om betere resultaten te bekomen.
Philip en Isabelle zijn gedreven adviseurs.
We hebben een duidelijke visie en gaan ervoor ! We weten wat en hoe we bijdragen en waarom we het doen. We doen wat we goed kunnen en graag doen. We voelen ons betrokken bij onze klant en zetten ons ten volle in om hem/haar de steun te geven die hij nodig heeft.
Philip en Isabelle zetten zich in met hart en ziel voor een betere samenleving.
Onze dienstverlening en ons vrijwilligerswerk maken het verschil. Wij dragen ons steentje bij aan een betere wereld. Een meer duurzame samenleving. Een meer maatschappelijk verantwoorde economie. We werken aan gezondheid en welzijn op het werk, kwaliteitsvolle opleidingen, werkbaar werk, duurzame ontwikkeling en innovatie.